Čo piť miesto kávy? Prírodné alternatívy!

Kofeín je veľmi návykový a stále viac ľudí si v dnešnej dobe nedokáže predstaviť deň bez rannej kávy. Vďaka nej dokážeme byť aktívni celý deň aj bez únavy.

Sme ale v začarovanom kruhu pretože príliš veľa kofeínu má práve opačný efekt - ospalosť a únavu, ako aj kožné problémy.

Pridajte sa do výzvy a skúste kávu nahradiť prírodnými alternatívami. Možno budete sami prekvapení, že život bez kávy sa dá zvládnuť aj bez nadbytočnej únavy a zároveň budete robiť niečo pre svoje zdravie, pretože prírodná alternatíva môže predsa len byť o niečo prospešnejšia pre naše telo.

Prvý tip je list pšeničnej trávy

Preosievanie pšeničnej trávy má efekt rovnaký ako dvojité espresso. Táto rastlina obsahuje veľké množstvo horčíka a vitamínu C. Okrem toho má pozitívny vplyv nielen na náš tráviaci systém ale aj pleť.

Čo tak vyskúšať Maté?

Maté je pravdepodobne najlepšou existujúcou alternatívou kávy. Jeho vlastnosti sú podobné vlastnostiam zeleného čaju a majú pozitívny účinok na náš tráviaci systém. Okrem toho, rovnako ako iné bylinky, zmierňuje stres a má pozitívny vplyv na našu náladu a duševnú pohodu.

Náhrada v podobe prášku Maca

Prášok Maca je nazývaný aj peruánsky superfood. Má výhodu, že zmierňuje prvé príznaky po vysadení kávy, ako je bolesť hlavy a celková slabosť.Má pozitívny vplyv na zvýšenie našej energetickej hladiny a preto je ideálny ako náhrada kofeínových nápojov.

Čaj z púpavy určite tiež stojí za vyskúšanie

Táto rastlina dokonca pripomína kofeín a preto sa často pije a dobre dopĺňa s mliekom, čo ocenia najmä milovníci tradičného Latte alebo Cappuccina. Púpavový čaj nielen dodáva potrebnú energiu na zvládnutie náročného dňa ale zároveň obsahuje aj vitamín A a C.

Netreba zabúdať ani na populárnu Matchu.

Ide o pomerne známu alternatívu. Na rozdiel od kávy obsahuje menej kofeínu (asi 30 mg na porciu). Čim sa odlišuje od ostatných zelených čajov? Obsahuje 10x viac antioxidantov a je výborným prírodným prostriedkom na zmiernenie stresu.

Známe smoothies na ktoré tiež netreba zabúdať

Káva odvádza z nášho tela horčík, ktorý môžeme doplniť práve správne namiešaným smoothie. Výborným zdrojom horčíka je špenát, banán alebo ovsené vločky. Aspoň jedna z týchto ingrediencií by mala byť vždy súčasťou vášho smoothie, aby ste si doplnili potrebné živiny. Zelené farbivo obsiahnuté v zelenine nám tiež dodá potrebnú energiu.

 

 

Napíšte komentár