Raňajky na každý deň

S novým rokom asi väčšina z nás naskočila na vlak predsavzatí a ich nie vždy ľahkého plnenia. Nemusíme ani hádať, že množstvo ľudí zaradilo chudnutie, prípadne zdravší životný štýl do svojho zoznamu.

Pokiaľ chceme schudnúť, zdravšie žiť, alebo sa iba dostať späť do formy po sviatkoch väčšina odborníkov radí pravidelne sa stravovať. A čo je základ dňa? Presne tak, raňajky!

Správne raňajky nám pomôžu naštartovať metabolizmus, dodajú potrebnú energiu a naštartujú nás do ďalšieho dňa. Po spánku máme v tele nízku hladinu cukru, málo živín, vitamínov a ďalších potrebných látok, preto je potrebné ich doplniť. Po zdravých raňajkách je menšia šanca, že vás cez deň prepadnú nečakané chúťky. Čo ale zvoliť ako prvé jedlo dňa? Našli sme pár tipov.

 

  1. Pre tie z vás, ktoré ráno nestíhajú

Jasná odpoveď – smoothie. Nie každý si ráno privstane a stíha precízne pripravené a vyvážené raňajky. Zaspali sme, treba nachystať deti, seba, desiatu a na raňajky neostáva toľko času, ako by sme si želali, alebo večer predtým plánovali. Preto smoothie je skvelým riešením, ako sa vyhnúť dňu bez raňajok. Môžete si každý deň namixovať iné, variánt je množstvo. Zeleninové, ovocné, ale môžete ich aj obohatiť o zdravé tuky v podobe avokáda, chia semienok, klíčkov alebo proteínovým práškom. Jedna z veľkých výhod je, že ho môžete piť aj za pochodu.

 

  1. Pre tie z vás, ktoré musia mať niečo sladké

Áno, zdravé raňajky sa dajú pripraviť aj na sladko a nie, nemyslíme tým ranný čokoládový croissant alebo koláč, ktorý nám zostal zo včera. Už takmer klasikou sú proteínové palacinky. Jedna odmerka proteínu, banán a vajíčko, jednoduché cesto, ktoré opečiete na kokosovom oleji a sladké ale zároveň zdravé raňajky sú na svete. Skvelé sú s ovocím a osladiť ich môžeme napríklad troškou javorového sirupu.

Ďalšou variantou sú ovsené kaše s ovocím a medom. Tip na recept nájdete v našom článku https://www.gymhero.sk/blogs/news/kasa-pre-lepsie-rano-s-extra-chutna

 

  1. Pre milovníkov mäsa

Ak si ráno bez kúska mäska neviete predstaviť skúste variantu  bez chleba. Kvalitná šunka opečená na kokosovom alebo olivovom oleji s vajíčkom. Ako príloha kopa zeleniny. Budete mať tak dostatok bielkovín a energie až do obeda.

 

Aby sme to zhrnuli, medzi všeobecne najlepšie potraviny na raňajky sú považované najmä:

  • Ovocie
  • Zelenina
  • Varené obilniny a vločky z nich (pohánka, ovos, pšenica)
  • Med
  • Avokádo
  • Biely jogurt
  • Vajcia
  • Tvaroh

 

Dajú sa pripravovať na neskutočné množstvo spôsobov, možností je naozaj veľa a zdravé raňajky sa dajú pripraviť nielen rýchlo, ale aj lacno a preto vám prajeme dobrú chuť!

 

2 komentáre

A semiackovy chlieb? Ten je tiež v pohode nie ?

Alex január 11, 2020

No kase su moja ssrdcovka, s čučoriedkami , malinami a orechami ((;

Malina január 09, 2020

Napíšte komentár