Zdravší životný štýl. Ako na to?

Asi každý chceme byť zdravší, vyzerať lepšie a hlavne cítiť sa lepšie. K tomu nepochybne treba zdravý životný štýl, ktorý, buďme úprimní, nie je vždy ľahké dodržať.

Ak aj vy máte problém s režimom je najlepšie začat po malých krôčkoch, či už v jedle, alebo pri pohybe.

Máme tu zopár tipov, ktoré možno pomôžu aj vám na ceste k vašej lepšej verzii.

 

 

Jedlo:

  • Staré známe pravidlo: jedzte menšie porcie, častejšie krát do dňa. Naštartujete tak metabolizmus a telo nebude mať pocit, že si musí robiť zásoby
  • Nemusíte dojesť všetko, čo máte pred sebou na tanieri. Ak máte dosť, jednoducho prestaňte. Predsa to môžete dojesť aj neskôr
  • Nenakupujte hladní. Určite ste túto radu počuli už veľa krát, ale je to pravda. Keď nakupujete s prázdnym žalúdkom, skončia v košíku aj veci, ktoré by tam nemuseli byť.
  • Nejedzte keď pozeráte telku. Automaticky nahádžete do seba všetko jedlo, možno aj viac, ako ste plánovali a ani si neuvedomíte, že ste niečo zjedli. Skúste telku vypnúť a jedlo si v kľude vychutnať.
  • Vymeňte raňajky za zdravšiu variantu. Keď začnete deň zdravo, ľahšie dodržíte tento režim až do konca dňa
  • „Meal prep.“ alebo príprava jedla by mala byť alfa omega každého pracujúceho človeka. Jasné, nedá sa to dodržať každý deň, niekedy je fajn skočiť s kolegami na obed a utužiť vzťahy ale pokiaľ sa vám aspoň 3 dni v pracovnom týždni podarí si v predstihu navariť pocíti to nielen vaša postava ale aj peňaženka. Povedzme si úprimne, veľa krát nevieme, čo presne jedlo, najmä obedové menu v reštauráciách obsahuje a doma si vieme zdravú variantu pripraviť mnohokrát chutnejšie
  • Snažte sa obmedziť alebo nahradiť zdravšou variantou maškrtenie medzi jedlami. Miesto sladkostí alebo iných nezdravých jedál skúste zvoliť ovocie, zeleninu alebo ovsenú kašu. Stačí zo začiatku pár krát týždenne a postupne sa z toho stane zvyk

 

Pohyb:

  • Magická hranica 10 000 krokov by mala byť pokorená každý deň. Ak sa Vám to nechce rátať alebo sa spoliehať na svoj odhad môžete si kúpiť krokomery už za pár eur, ktoré vám tých 10 000 krokov odrátajú za vás
  • Parkovanie nie rovno v cieli. Auto je asi najlepší spôsob prepravy a samozrejme, najradšej by sme zaparkovali priamo pred vchodom našej cieľovej destinácie. Skúste ale zaparkovať o niečo ďalej a prejdite aspoň kúsok, budete mať viac pohybu a ľahšie splníte krok č.1
  • Pokiaľ jazdíte MHD, skúste vystúpiť o zástavku skôr a kúsok sa prejsť
  • Používanie schodov namiesto výťahu. K tomu asi viac netreba povedať
  • Nájdite si pohyb , ktorý vás baví. Povedzme si úprimne, nie pre každého je fitko alebo beh vysnívaný druh pohybu. Skúste box, tanec, plávanie. Možností ako sa hýbať je neskutočné množstvo a určite si medzi nimi nájdete aj vy svojho favorita

 

Zmena životného štýlu nemusí vždy znamenať drastické zmeny a trápenie sa. Stačí do svojho bežného života postupne zaradiť menšie zmeny, ktoré prinesú zlepšenie vášho života.

Prajeme veľa úspechov!

 

 

9 komentáre

chodenie pomaha, aj ked nie vzdy stiham a potom beham po byte aby som mala 10 000 :D

Dodik november 13, 2019

Da sa to , len to chce pevnu volu a ciel a pojde to

Romana november 11, 2019

Ja len chudnem a priberám, stále dookola, ako kolotoč.

Pauli.N november 06, 2019

moj tip pre niekoho kto az tak nema rad ranajaky je si dat pol dna bez jedla a zacat jest od obeda, pomohlo mi to pri chudnuti (-12kg)

Miriam K. október 31, 2019

10 000 krokov davam , aj ked je to niekedy challange , len by som potrebovala aby mi meal prep niekto varil a pripravoval :D

Dasa október 29, 2019

:D :D AJ JA!!

Miriam Petrovic október 28, 2019

Tento článok si vytlačím a zarámujem , potrebujem už niečo so sebou robiť,

Katka Hanova október 28, 2019

:))

nixx11 október 25, 2019

uz len volu mat :)

Daska október 22, 2019

Napíšte komentár